بلک بیس (Black bass) چیست؟

بلک بیس یکی از لایه های اساس آسفالت است که امروزه در پروژه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد؛ بلک بیس لایه اساس است که از مصالح خرد شده مرغوبی ساخته شده است که باعث افزایش عمر آسفالت و ماندگاری آن می شود. در این مقاله به صورت جامع به بلک بیس پرداخته ایم و آن را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم در ادامه با ما همراه باشید.

بلک بیس

بلک بیس نوعی از مصالح روسازی در آسفالت کاری است که معمولاً در پروژه های راهسازی مورد استفاده قرار می گیرد. از مخلوطی از سنگدانه ها مانند شن یا سنگ خرد شده و قیر ساخته شده است. سنگدانه استحکام و پایداری روسازی را فراهم می کند، در حالی که قیر به عنوان یک عامل اتصال دهنده برای نگه داشتن همه موارد در کنار هم عمل می کند.

یکی از ویژگی های بلک بیس جذب نور خورشید و گرما است. وجود بلک بیس باعث افزایش ماندگاری آسفالت می شود. این امر به پیاده رو اجازه می دهد تا یخ و برف را با سرعت بیشتری در طول ماه های زمستان ذوب کند و ایمنی رانندگان را بهبود بخشد.

بلک بیس علاوه بر توانایی آن در تحمل شرایط آب و هوایی سخت، دوام بسیار خوبی را ارائه می دهد. می تواند باعث مقاومت آسفالت برای تحمل بارهای ترافیکی سنگین را بدون ترک خوردن یا خراب شدن شود. این بدان معنی است که جاده های ساخته شده با آسفالتی که دارای بلک بیس است در مقایسه با سایر انواع روسازی به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند.

علاوه بر این، آسفالت دارای بلک بیس در طول زمان ثابت کرده است که مقرون به صرفه است. در حالی که هزینه های نصب اولیه ممکن است بالاتر از سایر گزینه ها باشد، طول عمر طولانی و حداقل نیازهای تعمیر و نگهداری آن را به یک انتخاب اقتصادی در دراز مدت تبدیل می کند.

بلک بیس یک گزینه مناسب و قابل اعتماد برای پروژه های راه سازی است، مقاومت در برابر آب و هوا و مقرون به صرفه بودن، بلک بیس را به گزینه ای ایده آل برای ایجاد جاده های صاف و طولانی مدت که می تواند سال ها در برابر سایش و ترک خوردگی مقاومت کند، تبدیل می کند.

بلک بیس

بلک بیس چه مزایایی دارد؟

بلک بیس مزایای بی شماری را ارائه می دهد که استفاده از آن را به گزینه ای محبوب برای پروژه های روسازی تبدیل می کند. یکی از مزیت های اصلی افزایش دوام آسفالت است.
آسفالت بلک بیس به دلیل توانایی خود در مقاومت در برابر ترافیک سنگین و شرایط آب و هوایی سخت شناخته شده است و تضمین می کند که روسازی برای مدت طولانی بدون مشکل باقی می ماند.

استفاده از اساس بلک بیس باعث افزایش سهولت رانندگی و کاهش سطح سر و صدا در جاده ها می شود. همچنین در هنگام استفاده مشکل خاصی را ایجاد نمی کند و در مدت کوتاهی آماده می شود. استفاده از بلک بیس موجب می شود که آب به نواحی زیرین آسفالت نفوذ نکند و این امر موجب افزایش ماندگاری آسفالت و جاده های ایجاد شده توسط آن می شود.
اندازه ی بلک بیس موجب می شود که کیفیت آسفالت تولیدی بالاتر رود و در طول زمان کمتر به خودرو ها آسیب وارد کند. استفاده از بلک بیس حدود سه برابر مقاومت بیشتری به آسفالت می دهد و موجب می شود که آسفالت تولیدی از لحاظ دوام و مقاومت کیفیت بسیار بالاتری باشد.

دلایل استفاده از بلک بیس

امروزه برای افزایش مقاومت آسفالت از مصالح بلک بیس در ساخت آن استفاده می شود، که مزایای زیادی دارد. در مناطقی که رطوبت و تردد بسیار زیاد است استفاده از بلک بیس موجب کمک به ماندگاری جاده و کیفیت سواری در جاده می شود.

بلک بیس در پارکینگ ها و خیابان های محلات پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد، تفاوت بلک بیس با آسفالت معمولی بهبود ویژگی های آسفالت معمولی است که باعث می شود که مقاومت در برابر ترک خوردگی و دفرمه شدن در آسفالت دارای بلک بیس بهبود پیدا کند.

امروزه پیمانکاران زیادی از بلک بیس در فرآیند آسفالت کاری خود استفاده می کنند تا بتوانند مشتریان خود را راضی نگه دارند و بتوانند در آینده پروژه های بیشتری جذب کنند.

برای افزایش اصطکاک مهندسان و پیمانکاران در جاده های شیب دار از بلک بیس در آسفالت خود استفاده می کنند تا با انجام این کار ایمنی رانندگان و خودرو ها افزایش پیدا کند و به راحتی بتوانند خودرو ی خود را در جاده های پر شیب کنترل کنند.

استفاده از بلک بیس موجب به هم چسبیدن مواد سازنده ی به هم دیگر می شوند و مقاومت آسفالت را در برابر شرایط محیطی تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

دلایل استفاده از بلک بیس

زمان استفاده از آسفالت دارای بلک بیس

آسفالت دارای بلک بیس یکی از بهترین نوع مصالح برای روسازی است که مزایای زیادی دارد و در ادامه برای شما بهترین موارد استفاده از این آسفالت را شرح می دهیم:

  • ساخت و ساز جدید:

هنگام اجرای آسفالت یک جاده یا مسیر جدید، آسفالت دارای بلک بیس سطحی بادوام و صاف را فراهم می کند. برای مناطق با ترافیک سنگین ایده آل است زیرا می تواند وزن وسایل نقلیه را تحمل کند.

  • روکش مجدد:

اگر روسازی موجود شما دارای ترک، چاله یا سایر نشانه های ساییدگی است، اعمال یک لایه آسفالت دارای بلک بیس می تواند به بازیابی عملکرد آن کمک کند. این راه حل مقرون به صرفه نه تنها ظاهر روسازی را بهبود می بخشد، بلکه طول عمر روسازی را نیز افزایش می دهد.

  • پارکینگ ها:

آسفالت دارای بلک بیس به دلیل توانایی آن در تحمل حجم بالای ترافیک و بارهای سنگین تر وسایل نقلیه معمولاً در پارکینگ ها استفاده می شود. رنگ تیره آن همچنین به پنهان کردن کثیفی و لکهها کمک میکند و پارکینگ شما را برای مدت طولانی تری تمیزتر نگه می دارد.

  • آب و هوای سرد:

آسفالت دارای بلک بیس به دلیل توانایی خود در جذب موثر گرما از نور خورشید شناخته شده است، و آن را به گزینه ای عالی برای مناطقی با آب و هوای سردتر که در آن تجمع برف و یخ رایج است، تبدیل می کند.

به یاد داشته باشید که اینها فقط چند نمونه از موارد کاربرد این مصالح در آسفالت هستند. آسفالت دارای بلک بیس مزایای بیشمار متعددی دارد که نیاز های شما را کاملا بر طرف خواهد کرد.

زمان استفاده بلک بیس

سخن پایانی
امروزه برای افزایش ماندگاری آسفالت و کاهش هزینه های جانبی و ثانویه پیمانکاران و مهندسان به دنبال بهترین گزینه هستند تا بتوانند بیشترین بازدهی را داشته باشند. استفاده از بلک بیس در آسفالت موجب افزایش ماندگاری آسفالت و همچنین بهبود خواص آسفالت نسبت به نوع معمولی آن می شود.

بلک بیس موجب افزایش اصطکاک آسفالت در مناطق شیب دار می شود و می تواند به افراد امکان انجام رانندگی ایمن را بدهد. در پایان باید اشاره کنیم که شما برای دسترسی به بهترین نوع بلک بیس می توانید از اهورا آسفالت کمک بگیرد و آسفالت دارای بلک بیس را از اهورا آسفالت سفارش دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x