قیمت آسفالت

قیمت آسفالت

قیمت آسفالت بر اساس پارامتر های مختلفی تعیین می شود؛ به عنوان مثال با توجه به نوع آسفالت و محل خریداری آسفالت قیمت آسفالت متفاوت خواهد بود. آسفالت انواع مختلفی دارد و بر اساس مدل های مختلفی قیمت گذاری می شود.

به عنوان مثال قیمت آسفالت ۰۱۹ بیندر درب کارخانه هر تن 1/400/000 تومان، قیمت آسفالت ۰۲۵ دوبینه محوطه درب کارخانه هر تن 1/200/000 تومان قیمت گذاری می شود. بسته به شهر های مختلف قیمت متفاوت باشد. توجه داشته باشید که این قیمت ها بدون هزینه ی ارسال در نظر گرفته شده اند.

قیمت هر تن آسفالت گرم

قیمت آسفالت گرم در شهر های مختلف و همچنین شرایط بازار ممکن است متفاوت باشد و شما باید قیمت متغییری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال قیمت آسفالت درب کارخانه در یک استان با قیمت همان آسفالت در استان دیگر متفاوت است.

آسفالت گرم شامل آسفالت توپکا، آسفالت بیندر، ماسه آسفالت، اساس قیری می باشد که هر کدام قیمت های متفاوتی دارند. قیمت آسفالت توپکا ۰۱۹ به ضخامت ۵ سانتی ۰۰۰/۱۹۵ هزار تومان به ازای هر تن درب کارخانه است که این قیمت بدون احتساب هزینه کرایه است.

قیمت آسفالت ۰۱۹ بیندر درب کارخانه هر تن 1/400/000هزار تومان می باشد که این قیمت بر اساس شهر های مختلف دارای نوسان و تغییر می شود.

قیمت هر تن آسفالت توپکا ۰۱۲ با ضخامت ۵ سانتی متر مبلغ ۰۰۰/۲۴۵ هزار تومان می باشد که این قیمت درب کارخانه است و هزینه ی ارسال آن محاسبه نشده است.

انواع آسفالت

انواع آسفالت

  • آسفالت گرم:

آسفالت گرم آسفالتی است که به صورت داغ در آسفالت کاری مورد استفاده قرار می گیرد؛ در این آسفالت مصالح سنگی موجود با قیر در دمای بسیار بالا ترکیب می شود.

۹۰ درصد مواد تشکیل دهنده ی این آسفالت از مصالح سنگی است و حدود ۱۰ درصد از آن را قیر تشکیل داده است. آسفالت گرم همیشه دوام بسیار بالایی از خود نشان داده است و توانسته سال های زیادی مقاومت کند.

آسفالت گرم با توجه به مدل های آن قیمت گذاری می شود برای مثال در آسفالت گرم نوع آسفالت بر اساس اندازه ی دانه ها، مقدار و درصد مصالح و قیر، درصد فضای خالی دسته بندی می شود. شما بر اساس نیاز خود می توانید آسفالت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • آسفالت حفاظتی:

در آسفالت حفاظتی از دانه های ریز سنگ به همراه قیر استفاده می شود و همین موضوع موجب مقاومت کمتر آسفالت نسبت به نوع گرم می شود.

از آسفالت حفاظتی در مناطقی استفاده می شود که تردد در آن ها کمتر است و افراد زیادی از آن استفاده نمی کنند و نیاز به مقاومت کمتری دارند.

  • آسفالت سرد:

آسفالت سرد از مخلوط کردن سنگ دانه با املسیون یا قیر مایع به دست می آید که نیازی به استفاده از حرارت زیاد برای مخلوط کردن ندارد و در دمای محیط مخلوط می شود.

از آسفالت سرد برای پر کردن چاله ها یا لکه هایی در سطح جاده استفاده می شود و انجام این کار نیازی به استفاده از حرارت یا گرما ندارد و به سرعت نیز قابل انجام است.

یکی از مزایای کلیدی آسفالت سرد امکان انبار کردن آن و استفاده از آن در زمان های دیگر است که با این روش شما محدودیتی در زمان استفاده از آسفالت ندارید.

  • تراشه آسفالت:

تراشه ی آسفالت از تکه های خرد شده آسفالت به دست می آید که در زمان پاک کردن آسفالت از سطح جاده و جایگزینی آن با نوع جدید آسفالت ایجاد می شوند.

آسفالت چگونه تولید می شود؟

آسفالت چگونه تولید می شود؟

برای تولید کردن آسفالت با توجه به مدل آسفالت روش های مختلفی وجود دارد برای مثال شما برای تولید آسفالت سرد باید روش های متفاوتی را نسبت به تولید آسفالت گرم پیش ببرید.

برای روان سازی محلول قیر از گازوئیل یا نفت یا هر ماده ی کربنی که قابلیت ترکیب با قیر را داشته باشد استفاده می شود و پس از انجام این کار سنگدانه ها را به مایع اضافه می کنند، سپس حرارت می دهند تا آسفالت مورد نظر به دست آید.

آسفالت گرم با مخلوط کردن سنگدانه ها با اندازه ی مختلف برای ایجاد آسفالت های متفاوت با قیر ایجاد می شوند.

محاسبه قیمت هر متر مربع آسفالت

برای تعیین و محاسبه ی قیمت هر متر آسفالت عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند یکی از این موارد نوع آسفالتی است که به کار برده می شود و مورد دیگر ضخامت آسفالت مورد استفاده است که مستقیما روی قیمت تاثیر گذار است در ادامه به صورت جامع تر به این موضوع می پردازیم.

  • نوع آسفالت:

نوع آسفالت مورد استفاده تاثیر زیادی در قیمت گذاری آسفالت دارد به عنوان مثال قیمت آسفالت سرد و آسفالت گرم با هم متفاوت هستند و بسته به پروژه ای که دارید نوع آسفالتی که باید به کار بگیرید نیز متفاوت است.

  • ضخامت آسفالت:

ضخامت آسفالت عامل دیگری در تغییرات قیمت آسفالت به شمار می رود که نقش مهمی را ایفا می کند. ضخامت آسفالت بسته به محلی که قرار است پروژه انجام شود متفاوت است به عنوان مثال اگر فرآیند آسفالت کاری در مناطق پر تردد مورد استفاده قرار گیرد باید ضخامت بیشتری داشته باشد و آسفالت کاری باید در دولایه انجام شود.

ضخامت استاندارد جهت پخش آسفالت توپکا بین ۳ تا ۵ سانتی متر و برای لایه بیندر بین ۵ تا ۷ سانتی متر می باشد.

قیر پاشی

قیر پاشی یکی از فرآیند های مهم در آسفالت کاری است که در کیفیت و ماندگاری آسفالت تاثیر مهمی دارد، قیمت قیر پاشی تک کت متری ۰۰۰/۲۰ هزار تومان و قیمت قیر پاشی پریمکت متری ۰۰۰/۲۵ هزار تومان است.

پخش آسفالت

پخش کردن آسفالت به دو صورت استفاده از فینیشر یا پخش دستی است که هر کدام بسته به نوع و شرایط پروژه مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که شما می توانید با توجه به نوع پروژه ی خود از آن ها استفاده کنید.

متراژ کار

شاید فکر کنید که در صورتی که متراژ بالایی را باید آسفالت کنید تمام سرمایه ی خود را برای این کار صرف خواهید کرد و هزینه ی شما بسیار بالا می رود.

باید بدانید که قیمت هر متر آسفالت کاری هر چقدر متراژ پروژه بر اساس متر مربع بالاتر باشد قیمت آسفالت کاری پایین تر خواهد بود.

محاسبه حجم آسفالت و قیر محاسبه حجم آسفالت و قیر

محاسبه حجم آسفالت و قیر

استفاده از قیر در کنار آسفالت یکی از کار های ضروری فرآیند آسفالت کاری است که در این قسمت به طور کامل برای شما روش محاسبه حجم آسفالت و قیر را بیان می کنیم.

میزان قیر مصرفی در هر تن آسفالت ۵۰ کیلوگرم خواهد بود، که بسته به نوع آسفالت و همچنین روش های استفاده از آن ممکن است این مقدار دچار تغییر شود.

در هر ۱۱۵۰ کیلوگرم آسفالت ۵۶ کیلوگرم قیر وجود دارد و در هر متر مکعب آسفالت حدودا ۱۱۲ کیلوگرم قیر مصرف می شود.

فرمول محاسبه حجم آسفالت

L  طول   ×  W عرض   ×  H ضخامت=   حجم آسفالت؛ با استفاده از این فرمول شما می توانید حجم آسفالتی که باید در پروژه ی خود به کار ببرید را به محاسبه کنید.

قیمت آسفالت در تهران

برای این که از قیمت آسفالت کاری در تهران به صورت لحظه ای اطلاع پیدا کنید می توانید از شرکت اهورا آسفالت کمک بگیرید تا در زمینه ی خرید آسفالت در تهران شما را یاری دهند.

قیمت آسفالت در کرج

برای این که از قیمت آسفالت کاری در کرج به صورت لحظه ای اطلاع پیدا کنید می توانید از شرکت اهورا آسفالت کمک بگیرید تا در زمینه ی خرید آسفالت در کرج شما را یاری دهند.

قیمت آسفالت در دماوند

برای این که از قیمت آسفالت کاری در دماوند به صورت لحظه ای اطلاع پیدا کنید می توانید از شرکت اهورا آسفالت کمک بگیرید تا در زمینه ی خرید آسفالت در دماوند شما را یاری دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x